نحوه شستن لباس جین

نحوه شستن لباس جین

لباس‌ های جین جز آن دسته از لباس‌ها هستند که اوایل به دلیل محکم بودن مورد استفاده متعددی قرار می‌گرفتند. به مرور زمان در صنعت و تولیدی شلوار جین زنانه این مدل و جنس راه پیدا کرد. امروزه یکی از رایج‌ترین و پر طرفدارترین پارچه‌ها برای همه جین می‌باشد. احتمالا بارها برای شما پیش آمده که شلوار لی شما با تغییر رنگ مواجه شده باشد یا اینکه بعد از شستشو رنگ اصلی خود را از دست بدهد. علت اصلی آن به نحوه شستن آن ها بر می‌گردد. در این محتوا تلاش کرده‌ایم تا اطلاعات مفید و مختصر در مورد نحوه شستن لباس های جین در اختیار شما قرار دهیم.

نحوه درست و اصولی شست لباس‌ های جین

بیشترین سوالی که ممکن است افراد در خصوص نحوه شستن لباس‌ های جین از تولیدی‌ های شلوار جین مردانه داشته باشند، نحوه شستن لباس جین است. این افراد به دلیل نا آگاهی بعد از شستن با کم رنگ شدن لباس رو به رو می‌شوند. در این هنگام باید به فکر اصولی شستن آنها باشید. در این بخش به بررسی مفید و مختصر آنها می‌پردازیم.

نحوه شستن لباس‌ های جین با دست

هر کدام از تولیدی‌ های لباس جین بر روی هر کدام از لباس‌ های جین و شلوار های جین اطلاعات و ممنوعیت‌ های شستشو را درج کرده‌اند. به این صورت که در روش دستی بهتر است یک وان را محیا کرده و آن را پر از آب نمایید و لباس‌های جین را به صورت صاف در کف لگن بگذارید. در این مورد شستشو دمای آب بسیار حائز اهمیت می‌باشد به طوری که دما از 60 درجه بیشتر نباشد. از پودرها به هیچ عنوان استفاده نگردد. در این مورد باید مایع لباس یا صابون به کار برده شود. در شستشوی لباس‌های جین سعی کنید آنها را به هم نسابید. بلکه با یک برس که به مواد شوینده آغشته باشد، بر سطح لباس بکشید.

نحوه شستن لباس جین

نحوه ی شستن لباس‌ های جین با ماشین لباسشویی

اکثر تولیدی‌ های شلوار جین مردانه شستن لباس‌ها را با ماشین توصیه نخواهند کرد و اگر به دلیل ضیق وقت یا عدم حوصله، تمایل به شستن با ماشین را داشتید، باید دما را کمتر از 40 درجه انتخاب کرده و حتما از مایع‌های شستشو بهره ببرید. البته ذکر این نکته حائز اهمیت می‌باشد که نباید حجم زیادی از لباس‌های جین را با هم در ماشین بگذارید زیرا در صورتی که در مخزن فضای کافی وجود نداشته باشد، لباس‌ها را به هم می فشارد و موجب شل شدن دکمه و دوخت لباس می‌گردد. در پایان باید گفت از نرم کننده‌های لباس به مقادیر زیاد استفاده نشود و از آب ولرم یا سرد به کار ببرید.

نحوه شستن لباس جین

نکات مهم در شستشوی لباس‌ های جین

علاوه بر موارد بالا که برای شستن دستی یا لباسشویی باید به آن اشاره داشت، در شستن لباس یا شلوار جین هم نکاتی از سوی تولیدی‌ پوشاک زنانه صادر شده است، که با رعایت آنها می‌توان اطمینان داشت هیچ گونه آسیبی به لباس وارد نخواهد شد.

پشت و رو کردن لباس

با شستن مکرر لباس‌ های جین مخصوصا شلوار ها موجب کم شدن طول عمر آنها می‌گردد. اما چاره‌ای هم جز شستن آن‌ها نیست. برای اینکه در چنین مواقعی از سایش و از بین رفتن رنگ آنها جلوگیری به عمل آید، بهتر است آنها را پشت و رو نمایید و سپس با دقت بشویید زیرا با انجام چنین کاری شلوار یا لباس‌ها هیچ سایشی پیدا نخواهند کرد.

استفاده از سرکه برای تثبیت رنگ

در بسیاری از مواقع پیشنهاد تولیدی های لباس جین برای ثابت نگه داشتن رنگ لباس‌ های جین استفاده از سرکه است. در این حالت حتما توصیه می شود که قبل از شستن یا در حین شستشو کمی سرکه سفید را به آب اضافه کنید، تا خیالتان از بابت رنگ لباس‌های جین راحت باشد. سرکه سفید با ترکیب آب موجب بالا بردن قدرت پاک کنندگی و ثابت نگه داشتن رنگ شلوار می‌گردد.

عدم استفاده از خشک کن

در خشک کردن لباس‌ های جین بهتر است از خشک کن‌ها استفاده نگردد یا اینکه با حرارت لباس‌ها را خشک نکنید. زیرا این امر موجب به وجود آوردن چین و چروک و از بین رفتن زبری و رنگ شلوار می‌شود. تولیدی شلوار جین مردانه هم بر روی شلوار های جین علائمی نظیر عدم استفاده از خشک کن را به کار می‌برد تا مصرف‌کننده اطلاع داشته باشد. یکی دیگر از توصیه آنها پشت و رو کردن شلوار در مکان‌هایی با هوای آزاد برای خشک کردن است.

بستن زیپ و دکمه‌ ها هنگام شستشو

برای اینکه هنگام شستشو آسیبی به شلوار های شما یا لباس‌ها نرسد بهتر است زیپ یا دکمه‌ها را ببندید. زیرا با باز بودن ممکن است به الیاف لباس گیر کرده و آنها را حالت نخ کش نماید یا به طور کلی آسیب بزند.

عدم شستشوی شلوار لی با لباس‌ های دیگر

یکی دیگر از موارد مهمی که در شستن لباس‌ های جین باید حتماً مورد توجه قرار گیرد، عدم ترکیب لباس‌ های جین با لباس‌های دیگر است در صورتی که این شلوارها با لباس‌ها دیگر که رنگ روشن هستند ترکیب کنید، ممکن است رنگ خاصی را به لباس‌های جین دهند و به همین دلیل تولیدی‌ های شلوار جین به گونه‌ای این لباس‌ها را تولید کرده‌اند که بهتر است به صورت انفرادی مورد شستشو قرار دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *